Intervju med #10 Simon Malm inför morgondagens match mot Glimma

Vi möter upp Simon Malm en sen kväll på en bakgård i Kristianstad. Simon anländer ca 45 minuter efter uttalad tid på sin Harley Davidsson. Vi blir invisade i en barrack som Malm sedan reglar från insidan innan vi kan börja intervjun:

Kan du berätta lite om ditt smeknamn "Glimma"?
Jag fick smeknamnet Glimma efter att ha spelat i samma kedja som Frostas stjärna Zakarias Rosberg som tog mig under sina vingar under min första säsong i Frostas a-lag, berättar en ganska nöjd Simon Malm samtidigt som han trycker in ett magasin i sin Glock 17. 

Vad har du för mål med säsongen?
Om jag tänker på de målen jag har själv så är det först och främst att komma tillbaka från min knäskada och kunna ge 100% igen. Ett annat mål jag har är att ta en ordinarie plats i röda femman vilket kommer kräva att jag spelar över min normala förmåga. Sist men inte minst ser jag framemot att vara med och vinna mot Glimma, det börjar bli dags att plocka ner dem på jorden.

Vilket lag kommer bli tuffast att plocka poäng av?
Jag tycker att vi har hamnat i en jämn serie där många av lagen gick vidare till alltrean förra säsongen och vi kommer att få kämpa hårt i varje match. Sölvesborg och Glimma är två lag som jag tror att vi kommer att få tuffast att plocka poäng av. Malm tillägger även att vi borde anamma Djurgårdens spelstil (torpedhockey) från sent 90-tal, fast enbart utanför isen...

Vi har som bekant seriematch mot Glimma imorgon, hur känns det att spela både borta- och hemmamatch samtidigt?
Känns givetvis bra och jag förväntar mig stående ovationer från Göingepubliken.

Sedan Värnamo kom tillbaka har du börjat spela med pistol innanför axelskyddet, hur har det påverkat din spelstil?
Känner mig helt lugn. Värnamo visade på träningen i måndags att han har siktet inställt på en helt annan spelare...
(Malm syftar här på ett "styrskott" som värnamo avlossade mot kronjuvelerna på en av lagets mest framstående spelare. Vi går självklart inte ut med namn på denna spelare då han förmodligen kommer få både Hells Angels och Bandidos efter sig reds anm)
 
Hur kommer det sig att du skolade om dig från forward till back?
Vi hade ont om backar förra året och Sigge frågade mig om jag kunde ställa upp för laget och spela back så det var inte så mycket att fundera på.
(Det Malm försöker säga är att han är mer lagspelare än övriga spelare i laget reds anm).





Avslutningsvis, fem snabba:

Värnamo eller Blomman?
Blomman

Trollarinken eller Madison Square Garden?
Malmrinken

Röda eller blåa femman?
Röda femman

Hockeyklubba eller ak47?
Hockeyklubba

Träläktare eller stenläktare?
Träläktare

Efter detta låser Malm upp dörren, vilket tar ca 30 min då den består av ca 47 olika kodlås. Därefter blir vi försedda med ögonbindel och lotsas iväg, innan Malm avslutar med: "Ni har inte sett/hört eller träffat mig" för att därefter bränna iväg på sin HD.

Vi tackar Simon Malm för intervjun och hoppas att få se hans glada ansikte nere i ishallen ikväll!



// #8 / #27 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0