HÄSSLEHOLMSLIVET!

Jag vet precis vad ni tänker: "Julafton är inte förrän den 24:e". Då kan jag meddela er att det finns vissa som firar jul varje fredag/lördag och de är de vilda killarna aus Hässleholm!

Jag ringde upp Hässleholms rikaste man, Robin Persson, vid 10 imorse för att förbereda mig inför den vilda kvällen. Tyvärr satt Robin och räknade sina femhundralappar och bad mig återkomma några timmar senare. Nu har jag äntligen fått tag på honom och han lät riktigt vild. Han hade precis puttsat sina Loafers och fyllt hockeybagen med ett par hundratusen inför kvällen.
Robin är en gammal boxare som är den enda i sin ålder som har varit tyngst på invägningen med sina 170 kilo. En av dommarna upptäckte dock något i Robins bakficka:
"Du är snäll och tar ut plånboken".
- "Tack, du väger in på 57 kilo".


Min vapendragare, Emil Morin (han som gick från Höör till Snogeröd i lördags), satt och lyssnade på sin favoritlåt (http://www.youtube.com/watch?v=HZ2iY3nhfoA) för att komma i stämning. Då ska vi även tillägga att Morin alltid är i rätt stämning på fredagarna, men idag letar han efter det lilla extra.
Robin Persson tar ut sin månadslön i kontanter då den överstiger maxbeloppet på American express platinum.

Robin bekräftade även att en av Hässleholms vilda killar "Erik Sjöström" som man har många goda minnen med sedan vi spelade tillsammans med #19 Danne Johansson i den vilda ZED-femman (Zacke - Erik - Danne) i Tyringe på den gamla goda tiden. Det hade varit roligt att se Erik snöra på sig skridskorna ännu en gång då han var en vild skridskoåkare, dock med bristande teknik då han ofta upptäckte att han glömt pucken i egen zon när han "dribblat" sig fram till anfalzonen. Annars är Erik en riktig bulldozer och hade tränaren bett honom köra igenom sargen hade han troligtvis gjort detta.
Osbys vaktmästare, Greger Leijon, lagar sargen sedan Erik missat båsdörren.

Nu blir det en våldtäcktsdusch och sedan är det bara att förbereda sig, om man kan göra det tillräckligt. Skall även försöka få tag på Hässleholms överhuvud #7 Johan Festdahl för en kommentar och lite tips inför denna historiska kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0