Inför matchen mot KSF och lite annat...

Hej trogna och otrogna läsare!

I söndags besökta jag och #16 Danne-Heltid Kirsebergs ishall för att beskåda "toppmötet" mellan Malmö Kryptonics och Sannarps HC! Matchen slutade inte helt orättvist 6-2 till Sannarp, detta trotts att Kryptonics hade #56 Charlie Wernberg i laget, med en kaptensbindel runt armen! Vi avslutade det hela med en middag med Kryptonics #21 Robin Mårtensson som hade en hel del att säga om matchen. Detta material är tyvärr hemlighetsstämplat, men vi önskar vår arbetskollega bättre lycka (det kommer han verkligen behöva) inför onsdagens bortamatch mot Kallinge/Rongedal.

Idag på träningen, som var väldigt begränsad för min del, fick jag en hel del nya roller att ta över i laget: Ass Coach, materialare, Personlig tränare till; Landgren, Puligt och Morin, samt Malmgrens högra hand (inte helt sant, men en dröm!).

Då Värnamo inte var på träningen idag tog den lille vilde över hans roll direkt genom att skjuta ett "stenhårt" slagskott mot mina oskyddade smalben. Detta tvingade mig att röra mig och jag gnällde givetvis direkt på en enorm smärta i nyckelbenet. Vad jag vill ha sagt med detta är att man inte kan lita på någon! Landgren som givetvis är trött på att spelare ska fejka skador för att slippa träna gör det enda rätta och testar #8 Zakarias "Porslin" Rosberg. Det kunde dock varit värre, men nu har man turen att ha Malmgren på sin sida.

Nu till oddsen inför matchen:

Niklas avgör matchen i förlängning:                                                                                               0.32
KSF har öl i vattenflaskorna:                                                                                                             0.93
#5 Linus Lundell får matchstraff och gestikulerar åt domaren att han är fet:                          0.43
Jesper Henriksson vägrar spela om inte nationalsången spelas innan match:                  1.01
Charlie Wernberg dyker upp i KSF's tröja:                                                                       0.00000001








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0