Intervju med Niklas "Bossy" Nilsson



Ge oss en kort sväng av dig själv och förklara lite mer om ditt smeknamn "Bossy"
- Gör min första säsong i frostas vilda A-lag efter att varit iväg några år i rögle samt en säsong där jag inte gjort nått. Bossy är en given variant på tekning som borde vara bra men aldrig lyckas, som jag införde i Frosta, därmed ett givet smeknamn.

Hur glad blev du när du såg att NHL-legenden Charlie Wernbergs nummer (56) var ledigt inför säsongen
- Mycket glad, har alltid varit en dröm, som jag nu fick möjlighet att uppfylla. Om samma känsla är kvar i tröjan så ska man ju inte helt utesluta att karriären kan leda långt. Vem vet om något år kanske man själv är heltidsproffs i Kryptonics och kan välja NHL klubb lite som man vill.

Hur jobbigt är det att försöka hålla god min varje träning/match när du lirar med morin?
- Det är inte de minsta svårt. Morin bidrar mycket och är en bra kille. Dock kan de va svårt ibland att hålla ett gott humör uppe när 5:e felpassen i rad kommer på uppvärmningsövningarna, dock ska man veta att många av dessa kommer från de rutinerade rävarna som inte är vana vid ett så dåligt tempo. Många av dom avstår även att spela matcher med oss just pga av att det är en så pass mycket sämre nivå än de är vana vid.

Anser du att hockeyn tar för mycket tid av din andra proffskarriär inom datorbranschen?
- Nä de tycker jag inte. Däremot tycker jag ibland att "Ladan-livet" kan bli lidande i och med att vi nästan alltid spelar matcher på söndagarna. Detta borde någon seriöst kolla över. Antingen prata med DJ Lennie om en eventuell flytt till Frostas ishall på söndagseftermiddagen eller att matcherna flyttas till en annan dag. Det går såklart att kombinera men det är ju helt klart svårt att som Puligt säger: "Gå all in! På båda spelplanerna". Något bara Puligt mannar Hoj klarar, vad jag vet.

Vem är den bästa spelaren i laget? Givetvis får du inte svara dig själv då detta är alldeles för självklart.
- . En mycket svår fråga. Om jag ska räkna bort de rutinerade rävarna(som annars hade varit solklara) från detta, då de inte spelar några matcher, får jag säga Johan "Puligt Mannar Delux Hoj" Nilsson på den frågan. Här ska vi även tillägga att det tog Niklas ca fyra timmar att besvara denna svåra fråga!

Många av våra läsare undrar hur du orkar spela 55 min / match, att du är en gud vet vi redan, men kan du ge oss lite tips på hur man får lika bra kondition som dig?.
- Tror faktiskt läsarna måste blandat ihop min istid med #18 Pontus Hellbergs. Jag själv ligger nog på ganska normala siffror i den statistiken. Men några tips för att alltid vara fräsch till matcherna som jag kör hårt med är ju att aldrig jobba hem på träningarna(bortkastad energi), dricka saft före, under och efter match samt undvika närkamper på både träningar och matcher då de kostar otroligt mycket energi, bättre att då istället prioritera så kallade "bandysvängar", något alla tränare brukar tycka om.

5 snabba:

Chef / Boss
- Boss

Saade / Morin
- Morin

Lan / Kval
- Kval

Lagfest / Lanfest
- Lagfest (i den här kategorin håller FHCs A-lag världsklass!!)

Värnamo / Malm
- Värnamo (rutin väger högre i de läget)

Vi tackar Bossy för att han tog sig tid att svara på frågorna och hoppas att ni läsare kommer ner till hallen på söndag 17:00 (sjutton Rold Rold) för att se Bossy göra 10-15 poäng!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0