FREDAG!

"Hallå mannar!". Fredag idag, vilket känns fantastiskt gott! Ingenting kan få en på dåligt humör en fredag, även om man sovit lite under natten så vet man, att det når ett slut inom några timmar. Underbar känsla. Jag och min vapendragare Morin skall försöka hålla i vår fredagsrutin genom att sänka en härlig planka ikväll och bara njuta av livet. Observera att vi enbart äter själva plankan, maten kastar vi.

I inlägget om Kallinge/Rongedal sågade vi #21 i Kallinge, Robin Dahlstedt, rätt rejält. Nu är han igång igen, igår i förlustmatchen mot sölvesborg fick han matchstraff och spelade tydligen riktigt fult:


Utdrag från everysports.com i matchen mellan Kallinge - SIK.


Ett utdrag från SIK's gästbok. Tackar #35 Johan Malmgren för tipset.

Det finns verkligen ingen spelare som irriterar mig så mycket som den jävla killen. Fult spel, loj och tror att han är något. Nog om det, har faktiskt inte tänkt att låte denna fantastiska fredag förstöras av honom.

Vår kära kapten fyllde som sagt år igår och var väldigt nöjd både före och efter matchen. Dock blev det ingen isbjörnsdräkt, då vi misstänker att den bara kommer användas för bröllop/fester osv. Det blev inget "Karlssonmål" igår (när han smyger ner på bortre stolpen och smackar in pucken i tom kasse), istället blev det en leverans i en annan form, text. Ett historiskt ögonblick för mig som har skrivit till Karlsson i ca två års tid utan att få något svar, men igår lossnade det:


Stavningen på "Tack" behöver vi inte gå in på, just nu känns det bara så jävla skönt att han är medveten om min existens.

Avslutningsvis vill jag meddela att vi hade två magplask på matchen igår. Det första av #26 Samevik som gjorde ett mycket stiligt dyk över sargen när han skulle byta. Det andra dyket stod frilägesförvaltaren #11 Landgren för, dyket höll inte samma klass som det mot Åstorp, men det var tillräckligt bra för att knipa förstaplatsen i tävlingen.

Vi önskar alla våra trogna läsare en fantastisk helg och påminner om Höörslivet på lördag!

// #8 / #27




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0