Gårdagens träning

När man kom ner till hallen igår fick man ett riktigt läskigt välkomnande. En fet kniv satt på min plats tillsammans med en lapp "vi ses på isen / Malm". Självklart blir man livrädd, men samtidigt inte så förvånad eftersom det var Malm. Jag lyckades ändå överleva träningspasset och hade riktigt mycket tur som fick vara i samma lag som Malm när vi lirade, annars hade jag förmodligen inte suttit här idag.


Gevalia Malm - När du får oväntat besök.

Utöver detta så tog sig #56 Challe..Niklas Nilsson sig vatten överhuvudet igår då han inledde en diskussion med #17 Patrik Karlsson, utan att hålla sig till grundreglerna när det gäller Karlsson:
1. Karlsson vet allt.
2. Även om du har rätt kommer Karlsson inte ge sig.
3. Karlsson har alltid rätt, då han har mest erfarenhet med sina 15'000 år på nacken.
Det Niklas menade var att ett skott i stolpen/ribban inte räknas som ett skott på mål. Karlsson försökte tysta Niklas precis som han nästan tystade Kockumhallen, men Niklas stod på sig, all kredit till Niklas som stod upp mot Karlsson. Vem som gick vinnande ur striden vet jag faktiskt inte, men eftersom Karlsson inte förlorat en diskussion på 15'000 år så lägger jag mina pengar på honom.

Karlsson höjde även ett varningens finger för sina lagkamrater när isbjörn står på menyn. Nu äter vi inte isbjörn lika ofta som Karlsson själv, men jag tror ingen kommer glömma att avlägsna levern efter Karlssons lilla föreläsning.
Innan träningen var slut blev även jag och Morin hembjudna till Karlsson!! Detta är något vi väntat på under ca två säsonger nu. Efter denna inbjudan somnade man gott igår natt och vi längtar redan till torsdagens träning då vi ska spika ett datum med vår bäste vän, Karlsson!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0