Inbrott!!!!

Ja, ni läste rätt. Natten till idag har min trogne vapendragares, #27 Emil Morin, fiskebutik utsatts för inbrott. Dock verkar inte bovarna fått med sig mer än två fiskedrag av modellerna "Lill-zigge" och "Zigge". Självklart gjordes en intervju med Morin efter den tragiska händelsen:

Hur känns det att komma till jobbet en tisdagmorgon och upptäcka detta?
-
Det är självklart mycket tråkigt. Jag förstår inte hur man kan göra såhär, jag vill bara vara snäll och va vän med alla.

Hur tror du att händelseförloppet gick till?
- Ett fönster är krossat, så det är givet att de tog sig in den vägen, skönt att det bara var två drag som försvann.

Har du några misstankar mot någon gällande detta?
-
Mja, jag hittade en hammare på golvet innan för fönstret. Jag tänker då direkt på Halmstad Hammers som spelar i Sannarpshallen och tänker då lite på #10 Simon "Sannarp" Malm. Trotts att han är skadad brukar han hänga med på bortamatcherna, men han var inte med mot Kallinge/Rongedal i söndags, sedan brukar vi alltid träna på måndagarna, men just igår var träningen inställd...Bitarna börjar falla på plats om man säger så.

Är du besviken på någon?
-
Ja, jag är ganska besviken på Danne-heltid. Jag menar, han jobbar som väktare och nu när det går ett larm i vår butik som struntar man bara i det. Det känns inte speciellt snällt om du frågar mig.

Har ni fått ut något av ert försäkringsbolag?
-
Ja, vi har faktiskt nästan fått för mycket: En blå TPS-tröja, en gul hjälm, ett flak redbull, filmen Juniormassakern och ett paket smärtstillande.

Ses vi på träningen ikväll trotts dessa omständigheter?
- Ja, det gör vi. Vill inte svika min kedja eller missa frukosten hos Landgren imorgon.



(Om sanningen ska fram så gick det inte riktigt till så här. En ruta krossades och bovarna stack när de hörde larmet, men det hade helt enkelt varit en för tråkig historia.)

// #8 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0