Intervju med #27 Emil Morin!!!

Då var det dags för er trogna läsare att lära känna en av administratörerna här på bloggen! Denna intervjun borde släppts tidigare, men som man säger: Den som väntar på nå't gott väntar alltid på värna.

Berätta lite om din Rold i laget:
- Jag ser mig själv som en lågproducerande center. Känner att jag gör mest nytta längst ner på bänken. där jag fått mycket förtroende denna säsongen och jag riktigt känner hur utvecklingskurvan skjuter i taket. Säger en smått blyg Morin samtidigt som han sveper en filt om sig.

Du tackade nej till kontrakt med Köpenhamnsklubben KSF för att satsa på Frosta, ångrar du ditt val?
- Både och. Frosta känns mer seriöst. Dock får KSF snyggare utrustning, speciellt hjälmarna (Bauer Ägg) och har även större chans att visa upp sig för scouterna pga den höga mediabevakningen. Till skillnad från Frosta har man även möjligheten att komma lite halvlullig till träningarna, detta är också något jag saknar.

Hur mycket speltid får du per match?
- Brukar snitta ca 0.5 - 1 byte. En bra match blir det 2 byten och får eventuellt sitta av en utvisning.

Om Malmgren tagit med en alkomätare till varje söndagsmatch, hade du vägrat blåsa även om han bad dig?
- Jag finner ingen anledning till att jag skulle vägra det och jag skulle aldrig någonsin få för mig att säga Nej till Malmgren. Säger Morin samtidigt som han putsar Malmgrens hjälm.

Hur påverkar det ditt självförtroende/spelstil att inte ha värna i femman längre?
- Man känner sig givetvis inte lika säker på isen längre och man drar sig från att gå in i de här gruffen framför mål. Det känns dock skönt att ha Malm med sig, då han har mycket potential. Jag kan verkligen se en ung värna i Malm. Sedan är det även skönt att slippa trilla på patroner/granater och köksknivar under uppspelsövningarna.


Sex snabba:

Benny / Rold
- Rold

Huvudrold i hostelfilmerna / Middag hos värna
- Huvudrold i hostelfilmerna

Skott på läppen av Challe / Skott i ryggen av Saade
- Ryggen av Saade

Zacke / Samevik
Zacke, utan tvekan! (Dagens lättaste fråga)

Köpa huset i Höör som Malmgren är spekulant på / Väcka Trixie en onsdagmorgon
- Väcka Trixie!

Full / Bakfull
- Bakfull!

/ #8







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0