Intervju med #8 Zakarias Rosberg

Bättre sent än aldrig! Nu har Morin äntligen lyckats köpa tillbaka papperna som (s)Märta snodda av honom sedan han drogat Morin med smärtstillande. Läs och njut!

Kan du ge oss en kort sväng om dig själv och berätta gärna lite mer om ditt smeknamn "gallerslaktarn".
- Jag ser mig själv som en högproducerande forward som får på tok för mycket istid för mitt eget bästa. Även om det är många som kräver det så har jag inte konditionen till att spela 40 minuter per match. Man vill ju gärna släppa fram lagets unga och talangfulla spelare som #21 Puligt Nilsson #56 Char.. Niklas Nilsson.
Angående gallerslaktarn måste någon markera att det är inte okej att ha med tolvåringar som inte orkar spänna sina kardborreband på sina skridskor. De ska inte tro att de ska spela en hel A-lagsmatch utan att bryta något ben i kroppen. På min tid gick man inte direkt från U12 till A-laget. Ett undantag är dock David "Stroh80" Blomqvist.


Vi har nyligen anställt Trixie Milton till bloggen. Hur tycker du hon sköter bloggen och hur långt har hon kvar till Morins höga nivå?
- Hon gör ett utmärkt jobb. Jag citerar Morin: "Hade hon haft lön så hade jag höjt den". Som det ser ut nu är hon inte ens i skuggan av Morin, men det kan man inte begära då Morin är en världens bästa bloggare.


Ibland samåker du med Värnamo till träningarna. Hur vågar du detta? Beskriv en typisk bilfärd:
- Det lite med livet som insats. Det känns som 50/50 att man ska ta sig till hallen, men vad gör man inte för att träffa grabbarna i laget. Hade dock uppskattat om han bytte ut bandvagnen mot en personbil. Hade varit skönt att lyssna på lite hederlig radio istället för att höra ljudet av när Malm står högst upp och skjuter med kulsprutan.


Jag personligen vet att din stora dröm (efter att dela hus med Malmgren) är att jobba på en av Finlandsfärjorna. Tror du att detta stannar vid en dröm eller kan det bli verklighet?
- Jag har ju rutinen då jag hittar på alla färjorna som i min egen ficka samt kan namnet på alla i personalen. Jag har fått lite erbjudanden om säsongsjobb, men känner att jag om någon förtjänar en heltidstjänst.


Julbord på lördag!!! Hur laddad är du? Gör gärna en jämförelse.
- Jag vill inte göra läsarna besvikna, men jag tror inte att det finns en chans i världen att den blir lika bra som lagfesten. Gallerslaktarn meddelar att om julfesten blir 1/8 så bra som lagfesten så är han mer än nöjd. Han säger även att kvällen är räddad om #20 Jesper Henriksson för 100:e gången gillt vinner en brottningsmatch mot en av vakterna.
Gällande jämförelsen så känns det lika spänt som första gången man skulle besöka Malmgren.


5 snabba:

Värnamo / Malm
- Malm
Sverige / Finland
- FINLAND! (Kvällens näst snabbaste svar!)
Malmgrens balkong / Camp nou
- Camp nou!
Morin / Same
- Morin! (Kvällens snabbaste svar!)
Joker i rederiet / Färjan Håkan
- Färjan Håkan!
Bilden är tagen sju minuter in i den andra perioden mot Kallinge/Rongedal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0