Intervju med Morin inför helgens fisketur!

På lördag innan Julfesten har #27 Emil Morin fått V.I.P bås på Landgrens båt! Bara det är en toppnyhet. Det finns folk som har stått på listan till listan för att få gå ombord på den båten. Hur som haver, Morin och Landgren ska ut och fiska tillsammans. Jag har därför "fiskat" upp Morin för en intervju inför detta storslagna äventyr!

Om du skulle jämföra denna fisketur med en annan storslagen händlse, vilken skulle du ta då?
- Det första jag kommer att tänka på är ju Ravellis straffräddning i VM 94, men egentligen känns det bara som en piss i Nilen jämfört med detta.

Det ryktas att #35 Johan Malmgren ska med, hur ser du på detta?
- Givetvis är det en våt dröm att Malmgren ska med, men jag tror att detta är för bra för att vara sant. Jag fortsätter fortfarande att hoppas. Däremot ska min näst bästa vän Trixie Milton med och det glädjer mig!

Landgren är inte sen med att flasha med sina fiskespön när man besöker honom, vad säger du, som jobbar i fiskebutik, om hans utrustning?
- Jag tycker att det är sorgligt att han utnyttjar sitt U9 lag till att tälja till fiskespön till honom. Jag menar, ett spö kan man få för ett par 100kr så det här med barnarbete känns bara helt onödigt. Sen får vi även det bekräftat gällande vem som bestämmer i hemmet då Trixie har bättre fiskeutrustning än Landgren.

Känns det inte lite väl riskabelt att ha fisketävling i en damm där Värna har ankrat upp sin yacht?
- Jo, men enligt säkra källor är det bara hans barn som är på båten då Värna är i Tyskland. Därav den goda planeringen av Landgren. Sedan ska man inte sticka under stolen med att där kommer komma en och en annan puck. Ett mardrömsscenario hade varit om värna glider upp med yachten bredvid vår båt och spelar "The botten is nådd", samtidigt som #26 Captain Jack Samevik är ute på rövartåg med sina pirater.



5 snabba:

Fiska med Landgren / Kasta klubba med Same
- Fiska med Landgren

Fiska med Landgren / Orientera på Malmgrens balkong
- Fiska med Landgren

Fiska med Landgren / Luftgevärsskytte med Värna
- Luftgevärsskytte med Värna

Fiska med Landgren / Thaiboxning med Malm
- Fiska med Landgren

Sno en fisk av Landgren / Sno en burk tonfisk av Linus Lundell
- Sno en fisk av den lille vilde.
Mardrömsscenariot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0