Intervju med Rold Gold!!

Vi möter upp en mysig Rold i materialarrummet, Rold har fixat levande ljus och givetvis en påse med Rold Gold. Efter ca två sekunder har Rold redan tömt påsen Rold Gold när vi känner att det är dags att inleda intervjun:

Berätta lite om hur du fick smeknamnet Rold:
- Det var en felstavning i Glimmas matchprogram. De skulle skriva Rolf, men råkade skriva Rold. Säger en mysig Rold samtidigt som han öppnar en ny påse Rold Gold.

Anser du dig vara en bättre materialare än din vapendragare Benny?
-Nej, det gör jag inte. Benny har varit i branschen längre än mig och brinner verkligen för detta, medan jag brinner för något annat. Säger Rold samtidigt som han tittar kärleksfullt på sin påse Rold Gold.

Tycker du att materialarjobbet tar dyrbar tid som du egentligen borde lägga på ditt företag Rold Gold?
- Ja, det är tyvärr en del goda pengar som försvinner. Man blir inte direkt miljonär på att slipa skridskor.

Hur kom det sig att du bestämde dig för att bli materialare?
- Jag blev tillfrågad av Frostalegenden, Janne Hellström, som kom och tänka på mig en sen fredagskväll när han satt och åt Rold Gold.

Här fick vi ta en paus på ca 10-20 minuter då Rold var tvungen att hämta fler påsar Rold Gold.

Hur många cigg tror du Benny drar i sig på en match?
- Runt 10 cigg, medan jag drar i mig lika många påsar Rold Gold.

5 snabba:

Rolf / Rold
-
Rold!!!

Dansband / Rock 'n' Rold
- Rock 'n' Rold!

Beatles / Rolding stones
- Rolding stones

BMW / Rolds Royce
- Rolds Royce

Omega / Roldex
- Roldex!


Rold med firmabil.

Det har varit än ära för oss att få intervjua en sådan framgångsrik man. Det är lite som en pojkdröm som går i uppfyllelse. Nu blickar vi framåt mot kommande intervjuer som kommer att planeras natten till onsdag. Har ni önskemål gällande det detta är det bara att höra av er.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0