Intervju med Malmö Kryptonics frontfigur!

Mötena mellan Frosta hockey och Malmö Kryptonics har blivit något extra sedan den legendariska backen Charlie Wernberg lämnade oss för att spela för just denna klubb. Utöver detta är mötena extra laddade för min del (#8) då min bästa vän och chef spelar i detta lag. Då jag vet att Robin älskar att stå i rampljuset tog vi på redaktionen tillfället i akt och gjorde en intervju med Malmö Kryptonics stora poänggörare!

Hej Robin! Skulle du kunna ge våra läsare en kort sväng av dig själv?
- HE, jag är en hypervass forward spelandes i Malmö Kryptonics, bor just nu i Trelleborg med min flickvän Lovisa som av många anses vara den farligaste kvinnan i södra Sverige och med den minst lika karismatiske katten Sune!

Malmö Kryptonics har harvat i botten av tabellen de senaste säsongerna, likaså denna säsongen. Hur ser du på det?
-
Att ligga i botten av tabellen är självklart ngt man inte ens önskar sin värsta fiende men det har varit många tuffa år med en hel del felbeslut inom föreningen, förhoppningsvis är det på väg att vända!

Finns det någon match denna säsongen ni tappat poäng i som du stör dig lite extra på?
- Ja en hel del, Diö hemma när vi tappar in avgörande pucken med 20 SEK kvar, även kallinge/Ronneby hemma där vi leder två gånger om med två mål men tappar likt förbannat i sista minuterna, Det stör en!


Robin ifärd med att lägga en passning till #56 Charlie Wernberg som sedan trampar igenom hela motståndarlaget och sätter pucken i krysset. Vi har svårt att tänka oss något annat.

Du har svarat för 27 poäng hittils, vilket inte är så illa vid tanke på er tabellplacering. Beror detta på att ditt sammarbete med junioren Sebastian Anderberg funkar så bra på isen? (Vi på redaktionen utgår från att Sebastian är junior då han spelar med galler)
-
Nja visst har vi spelet bra jag och sebbe men det har gått bra även utan honom, jag tror den största anledningen är att jag gjort fler mål denna säsongen än vad jag brukar men helt klart är sebbe en orsak till det! Angående gallret uttalar Anderberg sig alltid ; "jag har ett fint ansikte att skydda". Väljer att inte lämna ngn kommentar på det! (Och för stämningens skull så väljer även redaktionen att ta avstånd från detta ämne).

Vem är bäst i Kryptonics? Och du får givetvis inte svara #56 Charlie Wernberg på denna frågan då det skulle vara alldeles för lätt.
-
Haha challe, denna evigt jagade man! Nej bäst i Malmö just nu är nog Max Lindgren, målvakt, Sebbe Anderberg och jag själv då förstås, vore dum om jag satt och ljög! (Hurvida detta påverkar Challes och Robins vänskap låter vi framtiden utvisa).

Vilket lag är roligast respektive tråkigast att möta, motivera!
- Roligast tror jag nog är Frosta och Trelleborg, Trelleborg på grund av att alla gamla vänner och bekanta finns i den föreningen och frosta på grund av att det för varje match glider närmre och närmre en viss efterlängtad vinst som jag vet om kommer att kännas som ett VM guld! Hämnden kommer vara ljuv! 
   Tråkigast måste nog vara kallinge och TSK, spelar tråkig hockey och agerar som fjortonåringar varje gång dom vinner, respekt grabbar respekt...

Finns det någon spelare i serien som du tycker är något alldeles extra?
- Jag gillar kallinges nummer 91, han har härligt glid och ett bra skott. Utöver han är är det nog, även om det tar emot, Malmgren i Frosta kassen som jag tycker tillsammans med Max i vårt mål är div 3's solklart bästa målvakter!
(Det är på gränsen till att vi inte vill publicera denna intervjun när vi ser att Robin hyllar Kallinges filmstjärna Robin "Dala" Dahlstedt...Herregud!)

Och för att svara på din bortglömda fråga "vad önskar du dig mest just nu" så svarar jag: en vinst på onsdag mot KSF och likadant på Söndag mot Frosta! Efter det är en förhoppning om ett artistkontrskt med någon kvalklar klubb ett mål!

Vi vill även passa på att länka till Kryptonics hemsida som Robin faktiskt ligger bakom: www.kryptonics.org

Fem snabba:

Lidström eller Challe
-
Lidström

Challe eller Sundin
-
Sundin

Gretzky eller Challe
- Gretzky

Challe eller Foppa
-
Foppa

Visir eller Anderberg
- Anderberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0